Záručné podmienky

spoločnosti Electrolux s.r.o.

1. Tieto záručné podmienky (ďalej tiež len „Záručné podmienky“) spoločnosti Electrolux s.r.o., so sídlom Galvaniho 17/B, 821 04 Bratislava, Slovenská republika, IČO: 52 542 319, zapísanou v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č.: 139430/B (ďalej tiež len „Poskytovateľ“) platia pre domáce spotrebiče, príslušenstvo a náhradné diely značiek Electrolux, AEG, ZANUSSI a prípadných ďalších značiek, ktoré boli (a) distribuované alebo dodané Poskytovateľom, či (b) dodané iným dodávateľom zo skupiny AB Electrolux a kúpené spotrebiteľmi na trhu v Slovenskej republike (ďalej len „Výrobky“, resp. v jednotnom čísle „Výrobok“).

2. Záruka za akosť Výrobkov na základe týchto Záručných podmienok (ďalej len „Záruka“) sa poskytuje zákazníkom, ktorí sú podľa § 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov (ďalej len „OZ“) spotrebiteľmi (ďalej len „Kupujúci“) a len na nové predané Výrobky určené k bežnému používaniu v domácnosti.

3. Týmito záručnými podmienkami sa Poskytovateľ zaväzuje, že Kupujúceho uspokojí nad rámec zákonných práv Kupujúceho z vadného plnenia. Poskytovateľ sa zaväzuje, že počas záručnej doby budú výrobky spôsobilé k použitiu pre ich obvyklý účel.

4. Poskytovateľ poskytuje Kupujúcemu na Výrobky Záruku v dobe 24 mesiacov. To sa nevzťahuje na akumulátory, batérie a žiarovky, či už sú súčasťou Výrobkov alebo sú zakúpené samostatne, na ktoré Poskytovateľ poskytuje Kupujúcemu záruku v trvaní 12 mesiacov.

4.1 Záručná doba Záruky začína plynúť od prevzatia zakúpeného Výrobku Kupujúcim, najneskôr však uplynutím 30 dní odo dňa kúpy Výrobku. Pokiaľ je kúpený Výrobok súčasťou dodávky celej kuchynskej linky alebo kuchyne autorizovaným predajcom Poskytovateľa, začne záručná doba plynúť odo dňa odovzdania celej kuchynskej linky či kuchyne Kupujúcemu, najneskôr však do 90 dní odo dňa kúpy tohto Výrobku Kupujúcim. Autorizovaným predajcom Poskytovateľa je len taký predajca, ktorý je oprávnený takéto označenie, po dohode s Poskytovateľom, používať a je povinný o tejto skutočnosti Kupujúceho upovedomiť.

5. Vytknutím vady Výrobku v rámci Záruky na základe Záručných podmienok Kupujúci súhlasí s týmito Záručnými podmienkami.

6. Kupujúci má v rámci Záruky právo na bezplatnú opravu reklamovanej vady (ďalej len „Záručná oprava“). Reklamácia môže byť namiesto Záručnej opravy vybavená výmenou vadného Výrobku za bezvadný Výrobok (rovnakého typu, funkčného prevedenia a vlastností) alebo vrátením kúpnej ceny. Poskytovateľ tak môže postupovať podľa vlastného uváženia, a to s ohľadom na nákladnosť Záručnej opravy (najmä s ohľadom na význam vytknutej vady a hodnotu, ktorú by mal Výrobok bez vady) alebo ak by vyšlo najavo, že vada je neodstrániteľná. Poskytovateľ môže Kupujúceho odkázať s výmenou Výrobku alebo vrátením kúpnej ceny na predávajúceho, od ktorého Kupujúci vadný Výrobok kúpil.

7. Podmienkou pre vytknutie vady Výrobku a požadovania jej Záručnej opravy v rámci Záruky na základe Záručných podmienok (spoločne ďalej len „Reklamácia“) je, že:

(a) výrobok bol nainštalovaný, uvedený do prevádzky a prevádzkovaný v súlade so Záručnými podmienkami a s návodom na použitie;

(b) všetky záručné a iné opravy alebo úpravy Výrobku boli vždy vykonané autorizovaným servisným partnerom Poskytovateľa (ďalej len „ASP“), ktorým je len taký servisný partner, ktorý je oprávnený takéto označenie používať po dohode s Poskytovateľom a je povinný o tejto skutočnosti Kupujúceho upovedomiť (týmto nie je dotknuté ustanovenie 4.1 Záručných podmienok); a

(c) Kupujúci predloží pri Reklamácii riadny doklad o kúpe a prípadne tiež záručný list.

8. Kupujúci musí uplatniť Reklamáciu v Electrolux kontaktom centre prevádzkovanom Poskytovateľom (ďalej len „EKC“) a buď telefonicky na telefónnom čísle EKC: +421 232 141 303 alebo e-mailom na e-mailovej adrese EKC: centrum@electrolux.com.

8.1 Poskytovateľ vyberie ASP pre vykonanie Záručnej opravy a zašle Kupujúcemu e-mailom písomné potvrdenie o uplatnení Reklamácie a rozhodne o spôsobe vybavenia Reklamácie.

8.2. Poskytovateľ s vybraným ASP následne posúdia oprávnenosť a dôvodnosť Reklamácie a rozhodne o jej vybavení.

8.3. Kupujúci je pritom povinný umožniť Poskytovateľovi a vybranému ASP všetku oprávnene požadovanú súčinnosť potrebnú k zisteniu oprávnenosti a dôvodnosti Reklamácie, k overeniu existencie reklamovanej vady, vrátane zodpovedajúceho vyskúšania (demontáže) Výrobku a to rámci prevádzkových hodín Poskytovateľa alebo ASP.

8.4 Spôsob vykonania Záručnej opravy určí vybraný ASP, ak tak neučiní priamo Poskytovateľ.

8.5 Ak je v rámci opravy použitý náhradný diel, pôvodný vymontovaný diel sa Kupujúcemu nevracia a stáva sa vlastníctvom Poskytovateľa.

8.6 Kupujúci nemá po dobu vybavovania Reklamácie v rámci Záruky (ani počas Záručnej opravy) právo na poskytnutie náhradného výrobku.

9. Kupujúci je povinný uplatniť Reklamáciu bezodkladne po zistení vady Výrobku najneskôr do konca záručnej doby Záruky. Uplynutím záručnej doby zanikajú všetky neuplatnené práva zo Záruky.

9.1 Termín Záručnej opravy sa stanoví dohodou medzi vybraným ASP a Kupujúcim. Ak nedôjde k takejto dohode, stanoví termín Záručnej opravy vybraný ASP s maximálnym možným ohľadom na požiadavky Kupujúceho.

10. Ak Kupujúci v rámci Záruky zasiela alebo prepravuje Výrobok s príslušnými dokladmi k ASP a späť vykonáva tak Kupujúci na vlastné náklady a nebezpečenstvo. V prípade oprávnenej reklamácie, Poskytovateľ nahradí Kupujúcemu oprávnené a účelne vynaložené náklady na zaslanie alebo prepravu.

11. Plynutie záručnej doby Záruky alebo iných dôb, či lehôt v súvislosti s Reklamáciou sa nezastavuje, neprerušuje a neplynie odznova alebo sa nemení, ustanovenie § 505 ods. 2 Občianskeho zákonníka tým nie je dotknuté. Pre nový Výrobok vymenený podľa bodu 6 Záručných podmienok, rovnako ako aj pre náhradný diel použitý pri Záručnej oprave podľa bodu 8.5 Záručných podmienok, platí len doterajšia záručná doba Záruky za akosť Kupujúcim zakúpeného Výrobku.

12. Po vykonaní Záručnej opravy vydá Poskytovateľ alebo ASP Kupujúcemu ľahko čitateľný a zrozumiteľný opravný list. Opravný list je určený na preukazovanie práv Kupujúceho. Je vo vlastnom záujme Kupujúceho pred podpisom Opravného listu si skontrolovať jeho obsah a kópiu Opravného listu a starostlivo ho uložiť.

13. Ak je Reklamácia zo strany Kupujúceho zjavne neoprávnená, najmä ak vada neexistuje alebo zjavne nespadá pod vady, na ktoré sa vzťahuje táto Záruka, alebo Kupujúci neposkytne vybranému ASP alebo Poskytovateľovi potrebnú súčinnosť podľa bodu 8.3 Záručných podmienok, je Poskytovateľ oprávnený požadovať od Kupujúceho náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré Poskytovateľovi alebo vybranému ASP v súvislosti s takouto Reklamáciou vznikli.

14. Pokiaľ Kupujúci po vybavení Reklamácie (aj po jej zamietnutí) neprevezme od ASP alebo Poskytovateľa Výrobok, ktorý mu zaslal alebo prepravil, a to ani po výzve od ASP alebo Poskytovateľa v dodatočnej 30 dňovej lehote, je ASP alebo Poskytovateľ oprávnený tento Výrobok na náklady a nebezpečenstvo Kupujúceho buď predať alebo zlikvidovať, ak by bol tento Výrobok nepredajný. Ak bude výrobok predaný, vydá ASP alebo Poskytovateľ výťažok z predaja výrobku znížený o svoje náklady na predaj a skladné Kupujúcemu.

15. Záruka vyplývajúca zo Záručných podmienok sa vzťahuje len na územie Slovenskej republiky.

16. Táto Záruka sa nevzťahuje na:

(a) bežné opotrebenie alebo opotrebenie a poškodenie Výrobku spôsobené Kupujúcim, najmä nesprávnym zaobchádzaním s Výrobkom, vrátane poškodenia spôsobeného poruchami v elektrickej alebo inej sieti, používaním nevhodných náplní, nevhodnými prevádzkovými podmienkami, znečistením Výrobku nedostatočnou údržbou;

(b) vady spôsobené vonkajšími udalosťami, najmä vady spôsobené prírodnými alebo vonkajšími vplyvmi, prírodnými udalosťami, rušivými elektromagnetickými vlnami;

(c) úkony potrebné v rámci údržby, čistenia, revízie, nastavenie či kontroly Výrobku;

(d) vady spôsobené v dôsledku úpravy alebo akékoľvek iného zásahu do Výrobku uskutočnené kýmkoľvek iným než ASP alebo Poskytovateľom;

(e) Výrobok použitý k inému než bežnému používaniu v domácnosti napr. podnikateľským, súťažným alebo akýmkoľvek iným podobným účelom, predstavujúcimi jeho neprimerané zaťaženie; a

(f) vady, ktoré museli byť Kupujúcemu zrejmé pri prevzatí Výrobku.

17. Práva zo záruky neprechádzajú na ďalšieho nadobúdateľa (s výnimkami vyplývajúcimi z príslušných právnych predpisov) Výrobku, ibaže by sa Poskytovateľ, Kupujúci a nový nadobúdateľ písomne dohodli inak.

18. Týmito Záručnými podmienkami ani Zárukou poskytnutou na ich základe nie sú dotknuté zákonné práva z vadného plnenia vrátane práva Kupujúceho voči Predávajúcemu na bezplatné odstránenie vád, ktoré Kupujúcemu vyplývajú z platných všeobecne záväzných právnych predpisov.

19. Pokiaľ je Zákazník spotrebiteľom, môže taktiež využiť systém alternatívneho (mimosúdneho) riešenia sporov pred Slovenskou obchodnou inšpekciou (https://www.soi.sk/). Informácie o alternatívnom (mimosúdnom) riešení sporov sú k dispozícii na internetových stránkach: soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi. Spotrebiteľ môže ďalej využiť online systém riešenia sporov pred Európskou komisiou, ktorý je k dispozícii na internetových stránkach: ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show.

20. Záruka a Záručné podmienky sa spravujú podľa právnych predpisov Slovenskej republiky, ibaže by podľa Záručných podmienok bolo ustanovené inak.

21. Poskytovateľ sám alebo prostredníctvom predávajúceho vydá kupujúcemu najneskôr pri prevzatí zakúpeného Výrobku záručný list (potvrdenie o Záruke) v písomnej podobe na listine alebo inom trvanlivom nosiči, ktorý obsahuje údaje podľa § 502 ods. 3 Občianskeho zákonníka.

22. Tieto záručné podmienky môžu byť kedykoľvek zmenené, doplnené, nahradené alebo zrušené. Každá takáto zmena bude vopred oznámená na webových stránkach electrolux.sk, www.aeg.sk a www.zanussi.sk. Akákoľvek zmena Záručných podmienok nemá vplyv na Záruku na už predané Výrobky, pre ktoré naďalej platia Záručné podmienky platné v čase ich nákupu spotrebiteľom.

23. Ďalšie informácie o záručných podmienkach, záruke poskytovanej na ich základe, kontaktnom centre spoločnosti Electrolux a autorizovaných servisných partneroch získate na adrese:

    • Od predávajúceho, alebo
    • Od Electrolux kontaktného centra na telefónnom čísle: +421 232 141 303, alebo e-mailom na jeho e-mailovú adresu: centrum@electrolux.com

Prípadne na webových stránkach pre jednotlivé značky Výrobkov: www.electrolux.sk, www.aeg.sk či www.zanussi.sk, resp. na webových stránkách: https://www.electrolux.sk/support/repairs/.   

Upozornenie pre kupujúcich:

V záujme čo najlepšieho uspokojenia potrieb Kupujúcich Poskytovateľ priebežne kontroluje prácu autorizovaných servisných partnerov Poskytovateľa. Poskytovateľ preto žiada všetkých Kupujúcich, aby podľa svojich možností pomáhali pracovníkom Poskytovateľa pri tejto kontrolnej činnosti, najmä poskytovaním požadovaných informácií o záručných opravách Výrobkov alebo predkladaním kópií Potvrdení o oprave.

(Aktualizované znenie ku dňu: 22.07.2024)